Manažérsky systém LPS SR, š. p. sa zlepšil o stupeň

Štátny podnik Letové prevádzkové služby Slovenskej republiky aj tento rok obhájil:

1. platnosť Certifikátu manažérstva v zhode s normou ISO 9001:2015,

2. plnenie časti požiadaviek Vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) 2017/373, ako súčasť požiadaviek na vydanie Osvedčenia pre poskytovateľa služieb.

Nezávislé overenie existujúceho stavu systému riadenia podniku formou 1. periodického auditu vykonala v dňoch 19. 02. až 21. 02. 2024 externá spoločnosť DNV, ktorá sa zaoberá globálnym zaistením kvality a riadením rizík. Neboli zistené žiadne nezhody ani pozorovania.

Účelom bolo posúdiť zhodu s normou ISO 9001:2015 v rámci nasledujúceho rozsahu služieb:

  • Manažment letovej prevádzky,
  • Komunikačné, navigačné alebo prehľadové služby,
  • Letecká informačná služba,
  • Dizajn letových postupov a štruktúry vzdušného priestoru.

Auditované boli dve oblasti zamerania – „Riadenie kontinuity činnosti a riadenie rizík“ a „Spokojnosť zákazníkov s poskytovaním služieb ANS“.

Spoločnosť DNV na záver vyhodnotila efektívnosť manažérskeho systému LPS SR, š. p., čo sa týka jeho schopnosti dosahovať stanovené ciele a spĺňať svoje zákonné, regulačné a zmluvné požiadavky. Vďaka vysokému nasadeniu všetkých zamestnancov podniku, vrátane interných audítorov, podnik historicky zaznamenal zlepšenie o 1 stupeň oproti dlhodobo udržiavanej úrovni 3 v minulosti, a to dosiahnutím úrovne 4 z 5 na stupnici efektívnosti manažérskeho systému.